Din varukorg är tom


Startsidan Kollektion Om oss Yoga Kundtjänst Köpvillkor Dina sidor

Bli inspirerad av Happy Buddha Yoga Collection

Köpvillkor

Nu går det också bra att handla mot faktura.

Allmänna villkor

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av produkter på www.happybuddha.se. Vid försäljning till konsument tillämpar Happy Buddha design by Nellie O’skar AB de regler som följer av lagstiftning. Priserna anges i Svenska kronor, inklusive moms.

Happy Buddha reserverar sig för uppenbara felskrivningar. Kunden ansvarar för att de kontaktuppgifter som angetts är rätt. För att göra en beställning på måste du ha fyllt 18 år. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Fraktkostnader och leveranstider (Sweden)

Happy Buddha levererar alla beställningar över 1200 kronor kostnadsfritt inom Sverige. För beställningar under 1200 kr har vi en enhetsfrakt på 69 kr.

En beställning skickas normalt inom 1–4 arbetsdagar. Vänligen kontakta oss om du önskar få din beställning extra snabbt. Din leverans skickas med Posten och distribueras ut vardagar enligt Postens egna villkor. Mindre paket delas ut direkt i din brevlåda och större aviseras för uthämtning på postens kontor eller serviceställe.

För att kunna ge er kunder en snabb service så har vi ca 99% av produkterna på lager. Om du handlar en beställningsvara, en vara som är tillfälligt slut eller har en längre lev. tid angiven så kommer hela ordern skickas när den är komplett.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Hävning av köp ska ske skriftligen via brev eller e-post. Happybuddha.se betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 10 dagar efter att skriftlig hävning har inkommit. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning, till exempel ifall Happy Buddhas leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot Happybuddha.se. Happybuddha.se förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

Happybuddha.se ansvarar för transportrisken, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transporten till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Happybuddha.se. Kunden måste anmäla eventuella transportskador till Happy Buddha’s kundtjänst inom sju arbetsdagar från det tillfälle då leveransen togs emot. Kunden ansvarar därför för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet.

Om kunden upptäcker en transportskada ska kunden kontakta kundtjänst per e-mail : info@happybuddha.se eller på telefonnummer 0708-285050. Observera att produkten inte får användas och att kunden måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debiterar kunden för täcka de kostnader vi har haft för frakt och hantering. Vi tar även ut en avgift för de varor som inte är i säljbart skick pg a. utgången datum eller försämrad kvalitet.

Beställningsförfarande

Beställning av produkterna sker främst via Happy Buddha’s webbshop. Vid genomförd beställning får kunden automatiskt en orderbekräftelse via e-post. Om kunden inte fått en orderbekräftelse efter ca 30 min bör denne kontrollera att angiven e-postadress är korrekt. Kvarstår problemet så kontakta Happy Buddha’s kundtjänst så skickar vi en orderbekräftelse manuellt. Kvitto eller följesedel (och faktura om kunden valt det som betalningsalternativ) skickas med tillsammans med de beställda varorna.

Happybuddha.se förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i Happy Buddha’s sortiment befintliga produkter. All bildinformation ska ses som illustrationer och inspiration, och kan inte heller garanteras återge varans exakta utseende och egenskaper. Vid eventuella fel i angivande av lagerstatus eller om happybuddha.se av någon anledning inte kan leverera en vara, reserverar happybuddha.se rätten att korrigera detta i efterhand. Happybuddha.se kontaktar i så fall kunden i förekommande fall.

Angående personuppgifter (PUL)

Hos Happy Buddha behandlas alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen. Dina uppgifter används endast internt inom happybuddha.se. Din e-postadress används till orderbekräftelsen och till övrig information om din beställning. Har du inte kryssat ur vid fältet ”Nyhetsbrev – ja tack” kommer du regelbundet få information om nyheter på happybuddha.se. Vill du inte längre ha vårat nyhetsbrev kan du avsäga dig via länken som följer med varje nyhetsbrev eller kontakta kundtjänst.

Ej uthämtade paket

För paket som kommer tillbaka utan att blivit uthämtade så fakturerar vi vår frakt, faktura & hanteringskostnader.

Orders from countries other than Sweden (EU and Norway)

Are you living outside of Sweden and want to shop at Happybuddha.se the following conditions applies:

Payment: Only credit card payment
Delivery time: 3-8 days
Shipping costs: Denmark and Finland, 100 SEK, other EU and Norway 199 SEK
Minimum order for customers outside Sweden is 500 SEK incl. VAT

You get a traceable parcel ID number that you can follow the www.posten.se

For deliveries outside of Sweden, please see the English version. Click on the English flag on the Home page. (Under construction)

För leveranser utanför Sverige, vänligen se den engelska versionen. Klicka på engelska flaggan på startsidan. (Under uppbyggnad)

Returhantering och öppet köp

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen så har du alltid öppet köp i 14 dagar när du handlar på nätet. (gäller även REA-varor). Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick, och ångerfristen börjar löpa från den dag kunden tagit emot produkten. Har kunden valt faktura som betalningsalternativ betalas inte faktureringsavgiften (35 kr) tillbaka. Ev. justeras frakten om kunden fått fraktfritt men ej kommer upp till fraktfrigränsen vid en retur. Kunden ska själv betala returfrakten och returnera ångrad produkt i originalförpackning med tillhörande emballage. Ångrar kunden sitt köp skickas varan till Happy Buddha, Sturevägen 5 182 73 Stocksund, väl förpackad tillsammans med kopia på följesedel (alt. uppgifter om namn och ordernummer) och anmärkning om öppet köp. Kunden ansvarar för returen av varan till dess att den mottagits av Happy Buddha. Ångerrätten gäller ej för företag eller för livsmedel och underkläder. Happy Buddha betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 30 dagar efter att returnerad produkt kommit Happy Buddha till godo.

För att använda sig av ångerrätten ska kunden kontakta Happy Buddha via mail till info@happybuddha.se

Byte av vara

Vill du byta en vara vänligen kontakta oss på Happy Buddha så vi löser det på smidigaste sätt. Om du ex. vill byta storlek på ett plagg så betalar du frakten till Happy Buddha och vi står för frakten till dig (gäller ej REA-varor)

Reklamationer

Vid reklamationer rekommenderar vi att kunden kontaktar Happy Buddha’s kundtjänst per mail info@happybuddha.se eller telefon 0709-285050. Happy Buddha ersätter Kunden för eventuella fraktkostnader i samband med en reklamation. Kunden skall omedelbar och inom 10 dagar kontakta oss så vi kan rätta till felet. När vi fått varan till oss och kontrollerat den ersätter vi dig med varuvärdet och ev. fraktavg. Observera att du alltid skall ta kontakt med kundtjänst innan du returnerar något till oss.

OBS!

Happybuddha.se löser ej ut paket som returnerats mot postförskott eller efterkrav. Observera att vi tar ut Postens faktiska avgifter om du returnerar något som vi efterdebiterats för av Posten.

Faktura

Det går att köpa varor på faktura. Skicka uppgifter på personnummer alternativ organisationsnummer via info@happybuddha.se så ställer vi ut en faktura på de varor ni vill handla.


Happy Buddha / Design By Nellie O´skar AB - Sankt Eriksgatan 104 - 113 31 Stockholm SWEDEN
Webbshop från Netside Media AB